Welkom,
Gasten
|
|
|
van een metalurgist van de universiteit heb ik iets vernomen wat ik deze week wel wil testen .
het betreft het reinigingsmiddel DIPP-03 het is een zeer sterke ontvetter maar mag niet in contact komen met non ferro metalen . toch zou het een middel zijn om aluminium als nieuw te krijgen . als je het op aluminium sprayt met een plantenspuit zou je het onmiddelijk moeten zien bruisen . na 10 sec al moet je het direct afspoelen met water en dan stop de werking direct . dit kan je enkele keren na elkaar herhalen en telkens haalt het een laagje van enkele micron van het aluminium . na enkele beurten zou het aluminium er als nieuw uitzien . ik ban altijd wat achterdochtig als het over chemische reiniging gaat , maar ga toch de test eens doen . ik heb intussen een zaak gevonden in de buurt waar ze dit verkopen . ik hou jullie zeker op de hoogte www.copagro.be/NL/product/533_1253/0/622...tter-5l-ex-5405.html lex |
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
|
Ben benieuwd Lex
|
|
Blijf altijd vriendelijk tegen je zelf want tenslotte moet je je hele leven met je zelf rond lopen.
|
|
Ik hou deze ook even in de gaten.
Kan het geen kwaad aan de klepzittingen/ geleiders? |
|
|
jongens , vandaag produkt gaan halen een eerste test gedaan .
ik wist niet wat ik zag . ik had een oude zeer vuile carburator liggen en hier met een penseel het produkt puur opgesmeerd . na slechts 5 seconden al heb ik het met water afgespoeld zodat de werking ervan stopt en het resultaat is gewoon fenomenaal . het ziet er uit als nieuw . al de vuiligheid maar ook de donkere verkleuring zoals die oude carbs hebben is volledig verdwenen . op de foto zie je dat ik de eerste carb aan de zijkant heb gedaan en zie het verschil met de rest en dat op 5 seconden . |
|
er komt mij maar 1 woord in gedachten - WAUW
|
|
alleen motorrijders weten waarom een hond zijn kop uit het autoraam steekt
Laatst bewerkt: 8 jaren 4 maanden geleden door Rijko.
|
|
zo dat is wat je noemt rete snel, maar laat het middel wel iets heel van de rubbertjes en ons milieu.
Het resultaat vindt ik verder wel geweldig. M.V.G. Cor |
geniet van elk moment
ongeacht de duur ervan.
|
|
cor
met die vraag zat ik ook nog , daarom heb ik nu 24 uur een stukje pe , een stukje pvc , enkele o-ringen , in een bakje met puur dit spul gelegd en ze komen er ongeschonden uit . straffer nog , ik heb een stukje aluminium een half uur in hetzelfde badje gelegd en eigenlijk zie je geen wegvreten van materiaal . of het goed is voor het milieu , geen idee , het is dan wel een industrieel produkt en dient bijgevolg ook als dusdanig afval behandeld te worden . |
|
|
Het wordt mooier en mooier is het moeilijk te verkrijgen/ peperduur.
Gr Cor |
geniet van elk moment
ongeacht de duur ervan.
|
|
ik heb het 10.50 euro voor een liter betaald .
|
|
|
weet de prijs nog niet maar het is te koop bij Bevela een schilders groothandel in verschillende plaatsen in Nederland.
Gr Cor |
geniet van elk moment
ongeacht de duur ervan.
|
|
dit wordt wel heel interresant volgend jaar rijden we allemaal met dikke zonnebrillen en vliegen de prijzen van diverse Suzukis omhoog of krijgt het matriaal nog een terugslag zoals bijv, met galvaniseren wordt weer dof ?? gr. Jan
|
|
|
Lex we zijn nu weer een weekje verder en ik ben benieuwd hoe het stukje aluminium en rubber van jou er nu uit ziet.
Ik heb het etiket gelezen en daar staat op :'"het product mag echter niet in aanraking komen met koper messing aluminium rubber en natuursteen" je begrijpt mijn nieuwsgierigheid voor ik het op m'n fietsje los laat. Ik heb € 11,70 voor een liter in sproeiflacon betaald bij Bevela bv. Dit voor degene die het ook willen proberen. M.V.G. Cor |
geniet van elk moment
ongeacht de duur ervan.
Laatst bewerkt: 8 jaren 3 maanden geleden door cor54.
|
Laatst bewerkt: 8 jaren 3 maanden geleden door Rijko.
|
Laatst bewerkt: 8 jaren 3 maanden geleden door Rijko.
|
|
cor ,
je moet gewoon zelf de test doen en een o-ring , een stukje aluminium , een stukje pakking , 24 uur in een potje met puur van dit spul en dan zien wat er gebeurt . ik heb het ook zo gedaan en bij mij was er eigenlijk geen schade , maar test het eerst zelf even . Rijko , als je opgepoetste aluminium inspuit met wd40 of variant hou je jaren de corrosie weg . lex |
|
|
Copyright © 2016 gs-ownersclub.tk