Welkom,
Gasten
|
|
gisteren begonnen aan een honda magna waarbij er een schril geluid uit het blok kwam.
omdat het niet te lokaliseren was waar het vandaan kwam moet het blok uit elkaar . man , wat een karwei om van deze motor het blok ervanonder uit te halen . bijna gans de motor moet uit elkaar . het blok zelf is gewoon niet te tillen . uiteindelijk het euvel gevonden , lager van de uigaande as van de versnellingsbak is aan gort . je ziet op de foto wat er in de oliepan ligt , metaalgruis en stukken van de binnenring van het lager
Bijlagen:
|
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
|
|
Lex wat een klus voor een lager verwisselen bij een L blok, 2 cilinderblokken en pakkingen etc.
Ben blij dat ik nog een GS je heb om aan te sleutelen. Die BMW boxer van mij zal ook niet gemakkelijk zijn als het blok uit elkaar moet. Zat bij mijn ouder worden aan een lichtere motor te denken, bv aan een SV van Suzuki, maar zal ook niet makkelijk gaan met sleutelen heb ik het idee. 2 cilinders in lijn is het gemakkelijkst denk ik. Veel sleutel energie gewenst. |
Het ontstaan en verloop van alle ziektes in kaart gebracht in 5 biologische natuurwetten.
www.franshoek.info
|
|
Frans , dit is wel een V-blok viercilinder.
Hetzelfde blok als een vfr . Hier loopt de waterkoeling door het frame , dikke elende om te demonteren en monteren . |
|
|
Tja nadat wij zoveel problemen met een nieuwe 2000 Black Bird hebben gehad en 0,0 garantie wil ik niets meer waar Honda opstaat, dus ook geen auto niets meer.
Wij hebben afgelopen mei een nieuwe BMW 4-30i Crand Cope gekocht, zijn helaas i.v.m milieu geen 6 cilinders meer maar loopt als de brandweer met die turbo's er op. Tot nu toe een perfecte auto. Heb afgelopen week de nieuwe SV 650 N van Suzuki bekeken, daar zie je veel water slangen op een niet mooi afgewerkte manier. En de dito uitlaat buizen incl. kachelpijp wil ik ook niet, hebben trouwens bijna alle nieuwe Suzuki 's vindt het niet mooi. Vandaag de nieuwe Yamaha 's Tracer 700 en de MT-07 die er naast stond bekeken, is een beter doordacht afgewerkte motor. Wens je dus sleutel sterkte Honda. |
Het ontstaan en verloop van alle ziektes in kaart gebracht in 5 biologische natuurwetten.
www.franshoek.info
|
|
èèn zaak staat voor mij vast , nooit geen watergekoelde motor meer .
te veel nadelen . geef mij maar een oliegekoeld blok zoals ik nu onder mijn gsx heb . |
|
|
Honda VFR blok genoeg van gehoord kwa onderhoud moeilijkheden.
Ja ben het volledig met je eens, zijn vaak ook mooie afgewerkt. Maar wegens milieu redenen worden olie gekoelde motoren schaars. Ook Suzuki heeft ze nieuw volgens mij niet meer. Lucht gekoelde moet je tegenwoordig bijna zoeken. Mijn GS 650 GL is lucht en mijn BMW R1150RS is lucht olie gekoeld. BMW ook niet meer volledig lucht. |
www.franshoek.info
Laatst bewerkt: 8 jaren 6 maanden geleden door frans.
|
|
Hallo Lex
Mocht je een keer lekker aan een gs willen sleutelen ik weet er nog wel een paar te staan haha Gr bert |
|
Copyright © 2016 gs-ownersclub.tk