Welkom,
Gasten
|
|
Hallo allemaal,
De afgelopen tijd een paar aardige video's op Youtube bekeken m.b.t. veiligheid in het verkeer en ook op het circuit. Serie heet Street Smarts part 1, 2 en 3. Onder andere Wes Cooley geeft hier goede tips. Groeten, Arie |
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
|
|
Leuk filmpje, Als je een beetje zoekt op YouTube vindt je nog veel meer van dit soort instructie video's.
Kleine veiligheid opmerking, In de video wordt gewaarschuwd voor juiste montage van het kettingverbindstukje en de borg clip dat is een mooie waarschuwing, maar hier in Nederland gewoon verboden, hier moet je ketting geklonken zijn. Maar dit kunnen we de maker van de video niet kwalijk nemen het is geënt op Amerikaanse regels, Maar dit betekend dus dat je niet klakkeloos alles voor waar kunt aannemen. groet Cor |
geniet van elk moment
ongeacht de duur ervan.
Laatst bewerkt: 8 jaren 8 maanden geleden door cor54.
|
hoi Cor,
ik weet niet beter dan dat het een vuistregel is dat een ketting boven 70PK geklonken zou moeten zijn, ik ken daar geen wettelijke grond voor. Heb je daar meer info over ? groeten, Rijk |
|
alleen motorrijders weten waarom een hond zijn kop uit het autoraam steekt
|
|
Nee Rijk daar heb ik geen verdere info van maar zolang als ik mijn rijbewijs heb (+/- 48jaar ) heb ik altijd te horen gekregen kettingen van motoren worden geklonken en een 70 pk regeling? was er toen volgens mij ook niet.
Maar ik kan het mis hebben natuurlijk. ![]() Misschien is er iemand die het wettelijk reglement beter beheerst ? en het naatje van de kous weet groet Cor |
geniet van elk moment
ongeacht de duur ervan.
|
|
Ik weet ook niet anders dan geklonken zijn.
Maar heb net als Cor geen bewijzen. |
Het ontstaan en verloop van alle ziektes in kaart gebracht in 5 biologische natuurwetten.
www.franshoek.info
|
zo zie je maar Cor, je kunt inderdaad niet alles geloven wat je leest.
De RDW is erg hulpvaardig in dit soort zaken. Stuur ze anders een email of bel even, je hebt er tijd genoeg voor ![]() |
|
Laatst bewerkt: 8 jaren 8 maanden geleden door Rijko.
|
|
Uit mijn brommertijdperk heb ik ervaren dat de ketting clip van de verbinding wel eens los gingen en kon lopen..
Plicht of niet, ik klink de schakel als ik nog steeds een ketting fiets zou hebben. Mijn beide motoren hebben een cardan met minder schoonmaak onderhoud. |
Het ontstaan en verloop van alle ziektes in kaart gebracht in 5 biologische natuurwetten.
www.franshoek.info
|
daar ben ik het helemaal mee eens !!
|
|
|
|
Nou Rijk het RDW heb ik over geslagen maar Tsubaki was mij ook behulpzaam.
Het is niet per wet vastgesteld maar zij geven aan bij straat motoren gewoon klinken, bij bromfietsen en crossmotoren en lichte motoren tot 125 cc worden veerclips nog wel gebruikt, Heb je meer dan 20/25 pk dan gewoon geen veerclip gebruiken, Dit is het advies wat ik kreeg en ter info zij verkopen geen motorkettingen met veerclips maar uitsluitend met klink sluitingen. En van een 70pk regel hadden zij niet gehoord, Maar zoals al eerder gezegd een wet heb ik er niet op gevonden maar gezond verstand lijkt mij ook wel een goede rede om te klinken. Als je bij Tsubaki op hun website kijkt dan staat daar ook een instructie video over het klinken van een ketting. Groet Cor |
geniet van elk moment
ongeacht de duur ervan.
Bedankt door: Rijko
|
ha Cor,
Die 70 PK vuistregel werd vele jaren geleden gehanteerd door motorzaken waar ik kwam. (met mijn GT750, die werd toen al als te krachtig beschouwd voor een schakel met visje) Dus geen wetgeving maar inderdaad gezond verstand. Dat Tsubaki (en waarschijnlijk vele anderen) de grens nu, 20 jaar later, scherper zetten op grofweg 20 PK dat verbaast me niks. En daar sta ik ook helemaal achter. Tof dat je zo ook de info boven water hebt gekregen ! groet, Rijk |
|
Laatst bewerkt: 8 jaren 5 maanden geleden door Rijko.
|
Copyright © 2016 gs-ownersclub.tk