Welkom,
Gasten
|
|
Hallo vraag aan de mensen met kennis van de Engelse taal scheikunde
Ik kwam het volgende tegen op youtube en als we dit zelf zouden kunnen zouden een hele boel sleutelaars blij zijn Dus wie durft het aan Kijk op you tube How to soften en restore old hard rubber motor Als je dat dot krijg je verschillende manieren te zien Welke het beste en makkelijkste gaat weet ik niet Succes bert |
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
|
hoi Bert,
je hebt me een pm gestuurd of ik hier antwoord op wil geven dus hier gaat 'ie : jouw aanwijzing leidt me naar dit filmpje : Ben geen chemicus ofzo dus ik kan mijn antwoord niet zo goed onderbouwen als ik zou willen. ik ken die verhalen wel maar ik heb er geen vertrouwen in. Als die rubbers keihard zijn dan zijn de weekmakers uit het rubber, en ik geloof niet dat je die terug kunt stoppen. Alles wat ze doen is schoonmaken, uitkoken en laten inweken dus dat is een soort oppervlaktebehandeling : het zal helaas niet de rubbers door-en-door aanpakken. Maar het klinkt aanlokkelijk en goedkoop dus probeer het eens ? Ik vervang al dat soort rubbers zeker als ze zo keihard zijn als in het filmpje, dure grap dus als het anders kan ben ik vanzelfsprekend ook geïnteresseerd ! |
|
alleen motorrijders weten waarom een hond zijn kop uit het autoraam steekt
|
|
Het in gewoon onmogelijk om rubber die hard is geworden terug zacht te maken
In rubber zitten twee belangrijke elementen Weekmakers en carbon black Het zijn deze twee die ervoor zorgen dat rubber zacht is Helaas verdwijnen deze twee zaken na verloop van tijd Licht en warmte zijn de belangrijkste factoren die dit versnellen Helaas staan de rubbers van een motor , zeker deze van de luchtfilters , bloot aan deze twee factoren . Het enige wat je kan doen om dit te vertragen is de rubbers jaarlijks'insmeren met molycote 111 Mocht iemand de truc vinden om terug carbon black en weekmakers in de rubber te krijgen is deze op slag miljonair . Zowel industie , nasa , enz.... Zouden hier veel geld voor betalen . Ze zouden die rubbers van de inlaat , voor en achter luchtfilter beter maken van EPDM . Dit gebruiken ze ook op platte daken en wij maken hier ook vele dichtingen van . Dit zou de standtijd aanzienlijk verhogen . |
|
|
Maar waarom maken ze die rubbers dan niet van epdm ik denk dat ook daar nog wel een paar problemen achter steken.
Groet Cor |
geniet van elk moment
ongeacht de duur ervan.
|
|
Epdm is zeer goed bestand tegen ozon en veroudering , maar is minder geschikt voor olie en benzine .
Toch worden in de industrie epdm slangen ingezet voor toepassingen waar ze minder goed tegen bestand zijn omdat Zonlicht en veroudering een belangrijkere factor speelt in hun beslissing . Als dichting in contact met benzine zou ik het zeker niet aanraden , maar als benzine -lucht gasmengsel zou dit toch het proberen waard zijn . |
|
|
Als ik in deze lijst kijk www.akatherm.nl/files/industrie/Chemisch...entielijst%20FIP.pdf dan wordt daar aangegeven dat EPDM slecht tegen benzine kan, zelfs in lage concentraties. Dus ook voor benzine-lucht mengsels is het niet geschikt.
|
|
Copyright © 2016 gs-ownersclub.tk