Welkom,
Gasten
|
|
daar ik deze winter geen motorgerelateerde werkzaamheden heb te doen maar begonnen aan een zelfmaak draaibank .
ik heb een draaibankbed , met losse kop en slede op de kop kunnen tikken . ik ben begonnen om er eerst een heel frame rond te bouwen met alle voorzieningen om de aandrijving te kunnen opbouwen . ik ga werken met twee motoren . - motor voor aandrijving van de klauwplaat - motor voor aandrijving van de automatische voeding . er was helemaal niets van automatische voeding aanwezig , dus een draadstang in moeten bouwen , met handwiel aan ene zijde en motoraandrijving aan andere zijde . ik ga er dus twee motoren opbouwen , en elke motor heb ik gekoppeld aan een frequentiedrive . zo kan ik de snelheid van de klauwplaat onafhankelijk regelen van de automatische voeding en omgekeerd . op het stuurbord komen - twee schakelaars voor stop start - twee omkeerschakelaars voor links en rechts draaien en voeding voor en achterwaards - twee potentiometers om de snelheid traploos te regelen van voeding en klauwplaat . nu ben ik nog bezig om de aandrijving van de automatsich voeding klaar temaken en dan nog de schakelaars en dan zou het klaar moeten zijn . ik heb voor de aandrijving van de klauwplaat een 3 fasen 2.2kw motor . ik heb de test al gedaan en kan moeiteloos 6mm in diameter in 1 pas afdraaien , bijna klaar dus
Bijlagen:
|
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
|
|
stil zitten is voor jou ook lastig is er niks zoeken we wat
|
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
|
kunstig hoor Lex !!
|
|