Welkom,
Gasten
|
Ik heb zaterdag een bijzondere dag gehad.
Jaren geleden vond ik het OldSkoolSuzuki ( OSS ) forum, een forum waar men zich bezighield met het in 'oldschool style' verbouwen van Suzuki's. Een heel leuk forum met leden uit de hele wereld. Ik kende niemand van deze mensen persoonlijk. Frank, 1 van de OSS leden, was al tijden onderdelen aan het verzamelen voor zijn droommotor : een replica van de GS1000 waarmee Wes Cooley in 1979 het AMA kampioenschap won. Nummer 34. Toen Frank op 13 Juli 2006 onverwachts overleed, is in samenspraak tussen Frank's ouders en het OSS met de opbouw van deze motor gestart. Een uniek eerbetoon aan hun overleden vriend. Dankzij veel hulp en donaties uit de hele wereld is dat zeer goed gelukt. En 135 PK aan het achterwiel !! Het nummer 33 is niet toevallig : Frank is 33 jaar oud geworden. 1 jaar na Frank zijn overlijden werd de motor op Circuit Zandvoort aan de wereld gepresenteerd. Frank, achterstevoren gespeld, werd KnarF. Een herkenbare naam voor een mooie motor met een bijzonder verhaal. Er is op diverse circuits mee geraced, en de motor was al snel bekend in de classic race wereld. Helaas verdween de motor op enig moment en is jaren uit beeld geweest. Uitgebreidere informatie staat hier bij OSS Als motorliefhebber en GS1000 gek voelde ik mee met de OSS club die dit overkwam. Kort geleden werd mij om informatie gevraagd over de KnarF. Of ik die motor ken ? Jazeker ! Het bleek dat de motor in goed vertrouwen gekocht was door een bekende, die achteraf nattigheid voelde. De motor was wel erg speciaal, er klopte iets niet. Ik wist niet wat ik hoorde ! Wauw, de motor is terecht ! Of ik hem in contact kon brengen met de juiste mensen om dit netjes op te lossen. Ik kende een aantal mensen die direct betrokken geweest zijn bij de KnarF, dus de juiste persoon was snel gevonden en schadeloosstelling werd geregeld. Zaterdag zijn we de motor op wezen halen. De blijdschap op het OSS forum is groot, ook al is de motor niet meer in mooie staat. Daar gaat het niet om, deze motor is deel van de OSS identiteit ! De verloren zoon is thuis Een crash in de laatste race heeft voor schade gezorgd : aan de kuip, lak, frame, enzovoorts. Geflowde cylinderkop, nokkenassen, cylinders ... de hele top end kapot. Dure carburateurs zijn verdwenen, net als de uitlaat. Diverse aanpassingen zijn aan de motorfiets gedaan die niet gemaakt hadden mogen worden. De Raask remschakelset is weg. En nog meer van die zaken. De doorgelaste krukas zat nog in het blok en dat waardevolle onderdeel lijkt nog in orde. Maar het is veel werk om de motor weer in topstaat te krijgen. De eerste hulp is al aangeboden : een mooie nieuwe paintjob. Dat gaat helemaal goedkomen ! Mocht iemand willen helpen, OSS zal er blij mee zijn. OSS leden kunnen de restauratie hier volgen : link Het ambitieuze plan is om de motor in Juli dit jaar klaar te hebben en op Assen te presenteren, 10 jaar na Frank zijn overlijden. Symboliek die mooi past bij het verhaal achter deze motor. Ik ben vast van plan daar bij te zijn ! groeten, Rijk |
|
alleen motorrijders weten waarom een hond zijn kop uit het autoraam steekt
Laatst bewerkt: 8 jaren 6 maanden geleden door Rijko.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
|
|
Wat een verhaal Rijk, ik heb het OSS verhaal nog even gelezen maar wat een figuur om te verdwijnen met zo een motor met zo een (eigenlijk) droevige historie.
|
geniet van elk moment
ongeacht de duur ervan.
Laatst bewerkt: 8 jaren 7 maanden geleden door cor54.
|
|
Prachtige verwoording Rijk,leest eigenlijk als een droevig verhaal wat toch weer een happy end lijkt te krijgen.
We zijn denk met meerdere benieuwd of de motor weer in volle glorie hersteld kan worden en de 136 pk terug krijgt die hij ooit had. Gr en zie je het weekend. Ruud. |
|
vandaag hebben we een GS1000 gedemonteerd.
Het frame is te beschadigd om nog mee verder te gaan, en er zijn een hoop goede onderdelen die gebruikt kunnen worden op andere motoren. Het blok is uitgebouwd en wordt uitgeleend aan de mannen van OSS. Het is in goede staat dus een paar rondjes op het circuit moet het kunnen hebben. Bedankt voor de hulp Ruud, het was weer geslaagd !
Bijlagen:
|
|
Laatst bewerkt: 8 jaren 7 maanden geleden door Rijko.
|
|
j
jullie zijn weer goed bezig geweest
dacht zelf dat de afstand naar jou verder was uur en 15 min is niet zover |
Laatst bewerkt: 8 jaren 7 maanden geleden door eddie.
|
De koffie staat bruin Eddie, als je in de buurt bent !
|
|
Laatst bewerkt: 8 jaren 7 maanden geleden door Rijko.
|
Copyright © 2016 gs-ownersclub.tk