|
Welkom,
Gasten
|
|
afgelopen weekend was niet goed voor een mede liefhebster van de GS,
die zag haar GS1000G in vlammen ... al denk ik dat de motor nog best te redden valt. (bron : www.nieuwsuitdelden.nl/2015/08/deldense-...brand-in-motorfiets/) Een Deldense motorrijdster is op zaterdagmiddag 8 augustus met de schrik vrijgekomen nadat haar motor op de Rijksweg N346 tussen Goor en Delden in de brand was gevolgen. De bestuurster zag tijdens een ritje de vlammen langs haar been omhoog komen en wist het voertuig op tijd in de berm te sturen. De brandweer uit Goor rukte uit en had de brand snel onder controle. De klassieke Suzuki GS1000 was niet meer te redden. |
|
|
alleen motorrijders weten waarom een hond zijn kop uit het autoraam steekt
Laatst bewerkt: 10 jaren 4 maanden geleden door Rijko.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
|
|
Ik neem voortaan een brandblusser mee op mijn rug Rijk.
Wat een nachtmerrie zeg. Denk ook overlopende cabarateurs Gr Ruud |
|
|
|
hij is wel gelijk klaar voor te spuiten
maar het is wel triest |
|
|
|
echt triest inderdaad ! Maar geen gewonden gelukkig.
Denk eigenlijk dat met een nieuwe kabelboom, mogelijk bobines en carbs, de grootste problemen wel verholpen zijn. Wel de hele motor demonteren om dat rottige poeder weg te poetsen. En gelijk even de voorste remschijven omdraaien |
|
|
|
|
Is het niet handig om kontakt te zoeken met de motorrijdster om de echte oorzaak te achterhalen misschien kan daar lering uit gewonnen .
Ook is er mischien ook ondersteuning of advies aan haar te geven. Groet Cor |
|
geniet van elk moment
ongeacht de duur ervan.
Laatst bewerkt: 10 jaren 4 maanden geleden door cor54.
|
|
dat is prima Cor, ik ben benieuwd.
Leuk idee, laat maar weten ! |
|
|
|
|
Zeker, maar ik heb geen gs1000 dus het is voor mij wat lastig om bv een advies te geven over een voor mij onbekende motor plus dat er veel kundigere mensen met een 1000 in de club aanwezig zijn.
Niet dat ik niet benieuwd ben wat de oorzaak was maar ik denk dat ik hierin wat kennis te kort schiet. Groet Cor |
|
geniet van elk moment
ongeacht de duur ervan.
|
|
Ik heb vanavond even contact gehad met de echtgenoot van de onfortuinlijke bestuurster.
Zijn vrouw is inderdaad, gelukkig, ongedeerd. De GS1000G was een roestige barnfind, en was tot op het laatste boutje gerestaureerd. Hij heeft zelfs op Marktplaats gestaan omdat er plaats gemaakt moest worden voor een nieuw project. Deze GS1000G was de laatste (en oudste model) in een hele rij van GS(X) modellen, het gaat wel om een echte Suzuki GS liefhebber. De oorzaak lijkt kortsluiting onder de tank te zijn geweest. Het plezier aan de GS is helaas vervlogen, en de motor wordt in onderdelen verkocht. Het aanbod om bij een eventuele heropbouw te helpen werd gewaardeerd, maar is dus niet nodig. Het frame en blok en nog wat delen als een koplamp, tank en zadel zijn nog te koop. Het frame is net nieuw gepoedercoat en is totaal niet aangetast. Heeft er nog iemand trek in een GS1000G project, neem dan even contact op via Marktplaats. |
|
|
Laatst bewerkt: 10 jaren 4 maanden geleden door Rijko.
|
Copyright © 2016 gs-ownersclub.tk