Welkom,
Gasten
|
|
Heren
Ik ben op zoek naar een zware metalen rol , Deze mag gelagerd zijn of moet aan de zijkanten een aseind hebben om in een lagerhuis te monteren . De diameter moet rond de 250 - 300 mm zijn en de breedte van de rol moet rond de 500 mm zijn . Het mag ook een defecte trommelmotor zijn . De rol zelf moet wel redelijk vlak zijn . Iemand iets in de aanbieding , dan hoor ik het wel . Lex |
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
|
hoi Lex, wat ga je maken - een rollenstarter ofzo ?
|
|
alleen motorrijders weten waarom een hond zijn kop uit het autoraam steekt
|
|
Bedoeling is om een rol in de vloer in te werken .
Deze ga ik maken dat ik deze met verstelbare weerstand kan draaien . Bedoeling is om een soort test/ meetbank te maken waar ik dan tijdens het rijden de waarde van de uitlaatgassen kan meten co/ co2 / hc/ppm / lambda . Eerst alles bijeen zoeken voor ik begin te installeren . Lex |
|
Laatst bewerkt: 9 jaren 3 weken geleden door Rijko.
|
|
ik heb een rol gevonden , diameter 350mm . deze gaat deze week naar een draaier die hem nog even opkarteldt .
ook de metalen bak die in de beton gegoten moet worden is klaar . binnenkort kan ik met de breekhamer aan de slag om een gat te maken in de betonvloer , enkel , ik heb zelf deze betonvloer gegoten , 20 cm dik vol betonnetten . bikkelhard dus . intussen ben ik aan het uittekenen om een rail te maken met een wielklem om de motor vast te zetten . |
|
|
intussen al heel wat werk verricht aan de rollenbank
eerste een metalen bak in elkaar gelast welke in de vloer gewerkt word . in deze bak komt de rol in gemonteerd . de bak helemaal afgewerkt met de steunen voor de lagerhuizen enz . dan is de rol naar de draaier geweest om deze iets af te draaien en het gedeelte waar het wiel op komt te kartelen . dan diende er een gat in de betonplaat gemaakt te worden . gelukkig heeft mijn broer een " brommer" , dit is een slijpschijf met benzinemotor die in èèn keer door de 15cm dikke beton gaat met dubbel betonnet van 10mm. daarna met een straatpikeur het blok aan stukken gekapt . uitgraven en vandaag de bak in de vloerplaat ingegoten . de rol ligt ook al klaar en kan als het beton hard is gemonteerd worden .
Bijlagen:
|
|
|
Zo daar is heel wat werk verricht
Ziet er professioneel uit Groet, Teun |
|
|
De wielklem is nu ook klaar en de eerste run is gemaakt , voorlopig nog rustig , een 90 km / h omdat de beton nog maar van gisteren is .
Ik moet zeggen het loopt lekker
Bijlagen:
|
|
dat ziet er echt super uit !
|
|
|
|
vandaag eindelijk een betaalbare vijfgastester gescoord .
zaterdag mag ik deze ophalen . dan kan het testen en afstellen beginnen
Bijlagen:
|
Laatst bewerkt: 8 jaren 10 maanden geleden door Zander.
|
|
gefeliciteerd Lex het ziet er allemaal indrukwekkend uit en ik hoop dat het naar wens gaat werken.
groet Cor |
geniet van elk moment
ongeacht de duur ervan.
|
|
Ziet er professioneel uit erg mooi
Kun je er op blijven zitten tijdens een run? Groet, Teun |
|
|
Ziet er goed uit,Lex. Ik vroeg me alleen af hoe je die verstelbare weerstand wil creëren?
|
|
|
jan
dat kan op verschillende manieren beste is de rol met een riem verbinden met een motor op drijfkracht en hier een regelbare transfo die van 6 tot 48 volt gelijkspanning op de wikkelingen zet en zo een bepaalde weerstand geeft zo had ik het met de vorige ook gedaan |
|
|
Kun je in tijden van energieschaarste met je motor ook je huis nog van stroom voorzien!
|
|
Copyright © 2016 gs-ownersclub.tk