|
Welkom,
Gasten
|
|
Hallo allemaal,
Gisteren gemeld dat mijn tank weer (GS750) weer lek was. Deze was begin juli gaan lekken op de schroefjes van de Suzuki-plaatjes aan de linkerzijde. Achteraf blijkt de vorige eigenaar van de motor zelftappers gebruikt te hebben om de plaatjes weer op de tank te monteren. Op een gegeven moment gaat je tank dus doorroesten op de schroefjes. Ook ik kan dan achteraf wel begrijpen dat diegene machineboutjes er in had moeten doen. Tja. Goed, tank laten coaten bij Bolman Motoren in Den Haag en daarna de tank zelf gespoten (2x primer en 3 x laklaag). Resultaat voor mij (1e keer tank spuiten) was goed tot mooi. Gisteren bleek dat de tank nu aan de rechterzijde aan het lekken was op jawel, de schroefgaatjes waar de plaatjes hadden gezeten. Heb slechts 1 x kunnen tanken met deze gereviseerde tank. Droevig gevoel kwam over mij heen. Met een lichtelijk bezwaard hart en met de tank op de scooter terug naar Bolman. Zelf heb ik niet met elk bedrijf en elk medemens prettige ervaringen. Vertelde Bolman dat ik E10 had getankt en dat dat misschien de oorzaak was. Pa Bolman schud zijn hoofd en wist mij te vertellen dat dit niet uit zou mogen maken. Kortom, na wat praten over wat te doen kreeg ik een goede 2e hands tank mee, "kijk maar of die het uithoudt en niet lekt, spuit hem na 2 of 3 weken". Op zich ben ik niet blij met het hele verhaal omdat ik er een hoop werk in heb zitten, de in mijn ogen soepele oplossing helpt mij toch weer om te kunnen rijden. Fa. Bolman verdient een pluim. Mag toch ook eens gezegd worden, behalve al dat gemopper in de maatschappij en de sociale media. |
|
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
|
|
Fantastisch Arie,
Fantastisch firma Bolman er zijn dus ook nog bedrijven met hart voor de beginnende motorrijder proficiat Teun |
|
|
|
hallo Arie
het verhaal klopt wel in de nieuwe benzine zit ethanol deze heeft een groot oplossend vermogen polyester tank kan je na een week weg gooien zo ook gaat de coatting oplossen je heb in nederland nog wel merken met heel weinig ethanol er in in duitsland zat te krijgen o ja de ethanol zit er in om dat de benzine zover uit gemolken wordt dat de ethanol nog voor een goede verbranding zorgt gr bert |
|
Laatst bewerkt: 10 jaren 4 maanden geleden door bert.
Bedankt door: Krasnapolsky
|
|
een dikke pluim voor de firma Bolman inderdaad !!
|
|
|
alleen motorrijders weten waarom een hond zijn kop uit het autoraam steekt
|
|
Hallo die Bert,
Het rare van het hele tank verhaal die toch ging lekken na het coaten is denk ik toch door die ethanol (octaangetal). In de nieuwste benzine de E10 voor auto's na 2001 (per ongeluk getankt omdat ik dacht dat die beter zou zijn, en me leesbril niet op, LOL) zit een octaangetal van 10 (dus 10% toevoeging van ethanol). In de 98 benzine zit 5 % toevoeging. Volgens de site van Tankcure (leverancier van tankcoating) is de coating ook geschikt voor de nieuwe benzine. Volgens Bolman mag het ook niet uitmaken. Na de coating behandeling was de tank aan de binnenzijde knalhard en glad. Na het tanken en een paar korte ritjes, constateerde ik dat de tank aan de buitenzijde lekte op de oude schroefgaatjes. Na het verwijderen van de tankdop, slechts 1 x getankt met E10, voelde je de opgeloste coating onder je vingers. Soort harde en verschrompelde gelatine. Wie het weet mag het zeggen, maar volgens mij kan je met een gecoate tank maar liever geen E10 tanken. |
|
|
|
ik heb meerdere keren gehoord van kennissen die met RON98 geen issue
hadden, maar waarbij na een paar keer RON95 (dus met meer ethanol) getankt te hebben de coating losliet en er een soort plastic zak in de tank dreef. De spuiter waar ik mijn Rickman tank heb laten doen (Roland Meerman) waarschuwde me uitdrukkelijk om geen euro RON95 te tanken vanwege de bio-ethanol. Hij had meerdere klanten waarbij de tank gecoat was met TankCure en daarbij was de coating losgekomen na tanken van RON95 ... met RON98 'super' benzine ging dat altijd goed. Daarmee valt TankCure voor mij af. Ik heb 1 van mijn tanks gecoat met coating van Bill Hirsch. Mijn maat heeft die tank nu en tankt slechts RON95 euro en de coating houdt zich al jaren goed. Het maakt een dikke laag in je tank die kleine gaatjes dicht. Ik heb nog zo'n setje besteld, daar ga ik een oude rotte tank mee behandelen om te zien hoe dat zich houdt. Marcel Vlaandere kan je tank ook coaten, die gebruikt Tapox en heeft daar goede ervaringen mee. |
|
|
alleen motorrijders weten waarom een hond zijn kop uit het autoraam steekt
|
Copyright © 2016 gs-ownersclub.tk