
|
Welkom,
Gasten
|
|
Hoi,
heeft er iemand ervaring met de Conti ClassickAttack of de Road Attack ? Het is een radiaalband, de eerste voor oudere motoren. (De andere is de Bridgestone BT020) Ik ben erg tevreden over de Bridgestone BT45, da's een wereldband maar wel met de nadelen van een diagonaalband. In de classic racerij is de Conti ClassicAttack inmiddels een hit, en de winnaars rijden vrijwel allemaal met de Conti's. Denk dat ik op mijn GS1000 de ClassicAttack banden laat leggen binnenkort, en ben benieuwd of iemand er al ervaring mee heeft. |
|
|
alleen motorrijders weten waarom een hond zijn kop uit het autoraam steekt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
|
|
Hoewel dit een wat oudere post is wilde ik toch ff reageren met een vraag..
Bevallen deze Conti's? Ik moet er zelf ook aan binnenkort aangezien ze behoorlijk op aan het raken zijn. Heel rare slijtage op de voorband trouwens. Het "rechtdoor loopvlak" is nog wel ok, maar de zijkanten zijn toch wel op en zijn "hol" weg gesleten. Kan het niet anders beschrijven. Dit zijn overigens Bridgestone BT45 en heb niet zo'n hele goeie ervaring met dit merk. Heb liever Metzler, maar vraag me af welke ik moet hebben voor mijn GS500E fietsje.. Enne nadelen van diagonaal..hoe bedoel je dat precies? Feedback van de weg waar je rijdt? |
|
Suzuki GS500E Slingshot ‘90
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
|
|
hoi Elco,
ik heb ze nog niet gekocht dus kan je weinig vertellen over deze banden, maar ik heb tot nu toe enkel positieve berichten over de Conti's gelezen. Die gaan er wel komen voor mij. De slijtage die je hebt, is kenmerkend voor deze BT45 banden. Ze hebben meestal wel een prima levensduur. Het is echt het vlaggeschip onder de klassieke toerbanden van Bridgestone maar het blijft een ouderwetse diagonaalband. (die ik overigens erg fijn vind rijden) Nu ben ik geen coureur maar ik voel wel degelijk het verschil in wegligging tussen de BT45 en de radiaalband BT020. Je hebt meer rubber op de weg en toch stuurt het beter. Wat men het gebrek aan comfort noemt, ervaar ik als betere feedback wat de motor doet. Kijk hier voor een korte uitleg over de verschillen tussen radiaalbanden en diagonaalbanden. Met mijn bochtenwerk zal ik bij geen van beide banden in de problemen komen maar de voorkeur gaat uit naar modern rubber... een radiaalband. Voor de zware, oude motoren die ik gewend ben wil ik een "ronde" band die gemakkelijk de bocht in wil. Ik herinner me de Conti Blitz nog, goh wat ging mijn Suzuki GT750 opeens angstig gemakkelijk de bocht om vergeleken met de BT45 die er op zaten. Later heb ik nog gereden met de Bridgestone Battlax, ook een mooie ronde band waar ik heel tevreden over was. Jouw motor is een stuk lichter en moderner en stuurt al heel goed, dus Ik zou zeggen : kies de band waar jij vertrouwen in hebt. Dan rijd je vanaf de eerste meters met vertrouwen en dat is ook een hoop waard. Als je veel kilometers maakt is het misschien een reden om een radiaalband te zoeken vanwege het lagere brandstofverbruik. |
|
|
alleen motorrijders weten waarom een hond zijn kop uit het autoraam steekt
Laatst bewerkt: 10 jaren 9 maanden geleden door Rijko.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Bedankt door: Krasnapolsky
|
|
ik rij tegenwoordig op conti -go . Ben er heel tevreden over zowel op de 1100 gk als op de 650 katana en GT.
Maar of ze ook zolang meegaan als de tk 17 ? Ik ben bang dat dit niet hetgeval zal zijn |
|
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
|
|
Nou, de keuze is gemaakt. Vanmiddag komen deze er op.
Die Bridgestone's vertrouw ik nu helemaal niet meer na een glibber partij gisteren morgen. Ben benieuwd hoe die werken bij mijn "PowerBike".. |
|
Suzuki GS500E Slingshot ‘90
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
|
|
Die Pirelli's gaan je vast goed bevallen !
|
|
|
alleen motorrijders weten waarom een hond zijn kop uit het autoraam steekt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
|
Copyright © 2016 gs-ownersclub.tk
