Welkom,
Gasten
|
|
Hallo ik heb an mijn gs550E uit 1984 een half jaar geleden de koppakking vervangen maar nu lekt de pakking weer alles was schoon en vetvrij bij het monteren weet iemand hoe dit kan en wat moet ik doen als ik een nieuwe pakking plaats bob
|
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
|
|
Vertel eerst eens waar deze lekt , is het an de hoeken of op de neus vooraan .
|
|
|
Hij lekt op de neus en aan de linker zijkant
|
|
|
Een gs is zeer gevoelig wat betreft de koppakking , dit zullen menige leden al beamen .
Zeker als bij het vervangen van de oude pakking het oppervlak van cilinder of kop wat beschadigd is . Ik heb reeds al heel wat koppakkingen vernieuwd en doe steeds dezelfde werkwijze en nogm nooit heeft er een een lek gehad . De dichting van de nokkenastunnel en de o-ringen aan de zijkant kleef ik dag ervoor op zijn plaats met loctite 9310 . Dit om te voorkomen dat deze bij montage niet goed op zijn plaats zouden zitten . Dag erop monteer ik de cilinder en zet dan de vier zuigers alle even hoog . Dan hef ik de cilinder een twee cm terug omhoog en smeer ik onder en bovenkant van de voetpakking in met weer loctite 9310 en duw de cilinder terug op zijn plaats . De koppakking smeer ik eveneens licht in boven en onderkant met loctite 9310 , en monteer dan de kop . Ik trek de kopbouten aan met een drie kilo en laat de zaak een paar uur staan . Daarna trek ik pas de kopbouten aan op koppel . Nog nooit geen lekken gehad . |
Bedankt door: BOB1961
|
|
Ik heb even gekeken op internet maar loctite 9310 kan ik niet vinden
|
|
|
No eBay APP ID défined in Kunena configurationHij bedoeld loctite 5910
voer deze maar eens in op E bay Gr Teun |
Laatst bewerkt: 9 jaren 5 maanden geleden door teun.
|
welkom, Bob !
Ik zie dat dit je eerste 3 posts zijn, misschien dat je het leuk vindt om iets over jezelf te vertellen ? Dat kan hier "Even Voorstellen". Ik wens je veel plezier toe op het forum ! vriendelijke groeten, Rijk |
|
alleen motorrijders weten waarom een hond zijn kop uit het autoraam steekt
|
Copyright © 2016 gs-ownersclub.tk