Welkom,
Gasten
|
Wat je van ver haalt is lekker !
Ik kreeg van de week een tip over een GS1000S door een lid "Fish" (Lars) van het Duitse GS Forum www.suzuki-gs.de. Ik had al eens eerder contact met deze Lars gehad, leuk dat die aan mij dacht. 1 van de andere clubleden had namelijk gemeld dat hij een mooie GS1000S gekocht had, en dat hij die ging verbouwen om mee te racen. Er volgde een golf van protest, men vond het zonde dat een originele GS1000S verbouwd zou worden, en toen heeft Lars de verkoper met mij in contact gebracht. Dat leidde tot een deal, dus ik ben dan zaterdag naar Neurenberg gegaan. 10 uur rijden want je mag maar 80 met een aanhanger in Duitsland... Jammer dat ik daarvoor de sleuteldag moest laten schieten ! Ik kwam terecht bij een motorzaak, en die was tientallen jaren Suzuki dealer geweest. Hij had de carburateurs al ultrasoon gereinigd, en met nieuwe pakkingen opgebouwd. Klaar voor gebruik Ik heb een originele set uitlaten die gemonteerd kunnen worden want wat ik erbij kreeg was doorgerot. De motor is niet perfect, maar alles is erbij, zelfs de zeldzame cockpit is onbeschadigd en de even zeldzame en kostbare originele kuipspiegels zijn ook helemaal perfect. Komend weekend ga ik proberen de motor aan de praat te krijgen. |
|
alleen motorrijders weten waarom een hond zijn kop uit het autoraam steekt
Laatst bewerkt: 9 jaren 5 maanden geleden door Rijko.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
|
|
hallo Rijko soms moet je wat laten schieten ,maar zo te zien is het wel de moeite waard om er wat moois van te maken,succes met de opbouw ben benieuwd als die klaar is gr.jan
|
|
|
Rijk het spreekwoord luit "wat je van ver haalt is lekker" en zo de foto's is het zeker "lekker" ook ik ben benieuwd naar het eind resultaat.
Veel geluk en rij plezier met hem. M.V.G. Cor |
geniet van elk moment
ongeacht de duur ervan.
|
Vanavond ben ik maar eens goed naar de motor gaan kijken, die is echt
heel erg origineel en "fris". Ik heb mijn plan getrokken. Jammer van de beschadiging bovenop de tank, maar ik denk dat een poging om dat te verbeteren het er niet beter op maakt dus voorlopig laat ik het zo. De motor is gekocht van een klant, de eerste eigenaar ! Die is gepensioneerd, en de motor staat al vele jaren stil. Hij heeft altijd binnen gestaan en vrijwel alle bouten zijn nog echt mooi. Zelfs het chroom van de knipperlichten ziet er nog goed uit. Ook de letters op de controle lampjes van de cockpit zien er nog heel mooi uit. (die witte lettertjes zijn meestal onleesbaar geworden) Zelfs de Pirelli Phantom Supersport banden zitten er nog op. De vorige eigenaar heeft de JIS kruiskop bouten van de blokdeksels vervangen door inbus bouten, die gaan vervangen worden door originele boutjes. En de oliekanaal afdop bout gaat vervangen worden. De voorvorkpoten en de blokdeksels zijn vrijwel niet aangetast door corrosie. Er zitten 2 originele sleutels bij voor het stuurslot, en ook 2 originele sleutels voor contactslot, tankdop en zadelslot. Hoe vaak kom je dat nog tegen ? Alles bij elkaar geloof ik dat de 40.217 km op de teller klopt Er zijn een paar connectors ooit kapot gegaan en verwisseld voor niet originele, die ga ik vervangen door nieuwe originele connectors. Verder is de kabelboom in zeer goede staat, niet gecorrodeerd en niet verknipt ! De blauwe Suzuki stickers op de voorvork poten ga ik met een verfstripper voorzichtig opwarmen en verwijderen. De middenbok is onderop behoorlijk verroest : die wordt vervangen door een andere in heel nette originele staat, om zo origineel mogelijk te blijven. De motor krijgt een beurt en dan gaat er een klein beetje olie in de cylinders, en in de reservoirs van de nokkenas zodat de zaak niet droog draait bij de eerste start. Nieuwe o-ringen op de inlaatspruitstukken, de rubbers zijn nog soepel. Ik trek het onderste blokdeksel even los om te kijken naar metaalresten, en om het gaas van de oliepomp te checken op verstoppingen. En dan maar duimen dat hij wil starten... Restaureren is zonde van zo'n mooie originele motor, ik ga hard aan het poetsen ! Je mag tenslotte best zien dat hij 36 jaar oud is, toch ? |
|
|
|
Avond rijko
Het ziet er nu al mooi uit laat staan als tie klaar is. Succes met het opbouwen en poetsen. Mvg rijs |
|
|
Mooie aankoop deze GS1000
Hoeveel heb je er inmiddels?? Ik zoek nog een tank voor een GS1000 kettingfiets Weet jij toevallig iets?? Groet, Teun |
|
ha Teun, ik heb er nu 16 geloof ik - 6 x GS1000S, 6 x GS1000, 1 GT750 en 1 Rickman CR900 Kawasaki
(en 2 donorfietsen) Die tank - moet dat een originele zijn en zo ja een gladde tank of 1 met 'gleuf'? Wat ik aan GS1000 tanks heb is geroest aan de binnenkant en er is wat werk aan, ik weet niet of dat is wat je zoekt. Ik heb meen ik ook nog een GSX1100 tank. Er staan er nu ook 2 op Marktplaats te koop, is dat niks ? Of deze tank in Duitsland. |
|
|
Zeer mooie aankoop.
|
|
Blijf altijd vriendelijk tegen je zelf want tenslotte moet je je hele leven met je zelf rond lopen.
|
|
Zo zo 16 gs1000 !!!!
en wanneer kunnen we een bezoek plannen aan het GS1000 museum? Ik hoor het wel groet, teun |
|
je bent altijd welkom Teun !
|
|
|
Copyright © 2016 gs-ownersclub.tk