Welkom,
Gasten
|
|
|
de nieuwe regeringsplannen voor oldtimers zien er niet zo best uit voor ons .
Het plan is om de belasting vrijstelling voor motoren en auto"s van 25 jaar en ouder af te schaffen. De K.J.M.V. en de MAG zijn al bezig met protest aan te tekenen tegen dit onzalige voornemen |
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
|
|
als dat gebeurd zullen we voor weinig geld veel onderdelen op de markt komen
,maar als ze apk ingaan voeren hebben we veel meer problemen |
|
|
Als de Portemonnee Van De Ander in de regering zit moet de arbeider bloeden. In de jaren 70 de maximum snelheid op de autosnelwegen. Het bezit van een motorvoertuig, het kwartje van Kok ,3 cent op de diesel van Wouter Bos .Nu de oldtimer belasting er af van Samson en de diesel 3- en LPG met 6 cent omhoog. En dan over de ziektekosten maar te zijgen.Het is een rovers bende. Samson is net als in dat kinderprogramma Samson en Geertje ook een hond.Het beste wat de PVDA kan doen is zichzelf opheffen.
Groeten ( en zeker niet naar deze regering) eric |
Een auto is een vervoermiddel van het lichaam. Een motorfiets een vervoermiddel van de geest.
Laatst bewerkt: 12 jaren 1 maand geleden door eric.
|
|
Erik we zijn sinds gisteren 45 jaar naar achteren gerold sociaal en financieel gezien dan,
alles waar onze ouders en wij voor gestreden hebben is weer terug op slopers hoogte. groet Cor |
geniet van elk moment
ongeacht de duur ervan.
|
|
Inderdaad een ramp,voor de oldtimer liefhebbers erg slecht nieuws,onderstaande komt uit MOTOR
Het gepresenteerde regeerakkoord is duidelijk; uit milieuoverwegingen komt de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting voor oldtimers te vervallen. Hoe een en ander vormgegeven gaat worden moet nog blijken, maar zoals het er nu naar uitziet, moeten bezitters van een oldtimer straks gewoon weer motorrijtuigenbelasting betalen. Het lijkt er vooralsnog niet op dat de maatregel slechts van kracht is op alle voertuigen die de oldtimerstatus nog moeten behalen (begin dit jaar werd de leeftijdsgrens daarvoor nog omhoog gebracht naar 30 jaar). Ook bezitters van wat nu reeds van belasting vrijgestelde oldtimers zijn, lijken gewoon weer te moeten gaan betalen. Dit kan betekenen dat bijvoorbeeld verzamelaars ineens voor een flinke kostenpost komen te staan en zich gedwongen zien hun collectie of een deel daarvan te verkopen, maar ook vanuit een hoek die je niet zo gauw zal verwachten werd ons benauwd aan de mouw getrokken: bekende Nederlandse designer Paul Funk luidt de noodklok voor de specialbouwers in Nederland. De basis voor specials als customs, café-racers, maar bijvoorbeeld ook streetfighters is vaak een oldtimer, vanwege de vaak wat simpeler techniek die meer ruimte laat voor creativiteit in vormgeving. Het betekent dat ook in deze hoek zwaar weer kan worden verwacht. Toch blijft het krom… De regeling is om het milieu te redden. Als je dus de regering geld geeft en dan met ‘n stinkende ‘olieboot’ ga rijden red je dus het milieu. Met een gelijksoortige verklaring kwam zojuist de MAG. Secretaris Dolf Willigers: “Een enkel zeeschip dat de haven van Rotterdam binnen vaart, veroorzaakt al meer vervuiling dan al die klassieke motorfietsen samen in een heel jaar, maar daar worden er alleen maar meer van binnengehaald. Deze schandalige maatregel heeft niets te maken met het beschermen van het milieu. Dit is ordinaire inhaligheid van de overheid waarmee duizenden liefhebbers van klassieke motorfietsen worden gepakt.†|
|
|
wat moeten wij Belgen dan zeggen
wij hebben nooit een vrijstelling gehad en hebben altijd moeten betalen . onlangs mijn gs ingeschreven verzekering 235 euro per jaar ( en dan is dit al in een gezamelijke polis met de auto ) inverkeerstellingsbelasting . 75 euro verkeersbelasting ( jaarlijks ) 65 euro nu hoor ik ook al geruchten opgaan dat idd motoren en ook oltimers motoren jaarlijks naar de keuring moeten .( ze zijn er mee bezig ) Daarbovenop zijn er ook partijen die voor auto's en motoren ofwel een CO uitstootbelasting of wel een km vergoeding bovenop willen heffen voor het milieu . als dit er allemaal doorkomt staat de dag erop mijn gs te koop en koop ik een solex . |
|
|
dit hebben we allemaal te danken aan dat mastodont wat EU heet. Daar zitten exel tijgers, LOI hts ers en ander zittend parlementair gespuis die niet gehinderd worden door enige kennis. Het gaat mij nog niet eens om de wegenbelasting maar de bemoeizucht en de argumenten die totaal nergens op slaan. En als er geen aannemelijke argumenten voorhanden zijn dan gaat de"artikel 5"in werking het milieu. Een apk bij een auto is begrijpelijk gebreken bv remmen ophanging is slecht te controleren.En je hebt 4 wielen dus omvallen doe je niet. Bij een motor is alles zo te zien en je stap toch niet op een fiets met een bv lek remsysteem. Tenzij je suicidaal bent.
Het is denk ik dat de motorindustrie en vakhandel niet veel omzet hebben en dat daarom hierop aangestuurd word.Pure commercie. Daar is op zich niets mis mee maar niet over mijn rug. groeten (zeker niet naar deze regering) eric (antie europeaan) |
Een auto is een vervoermiddel van het lichaam. Een motorfiets een vervoermiddel van de geest.
|
|
en nu willen ze in Belgie de BTW van 21% naar 22% brengen .
ook onze regering wil maar niet begrijpen dat dit de economische problemen alleen maar erger word , nog meer ontslagen , nog meer concurrentie met het oostblok en Azie . het lijkt erop dat alle bedrijven hun aktiviteiten naar deze landen willen verhuizen . Zelfs Spanje welke in een diepe crisis zit gaat hier van profiteren . Zie maar naar Ford Belgie , deze gaat de produktie naar Spanje brengen , ook tal van andere bedrijven lopen al met dit idee rond . omdat het daar crisis isen hoge werkloosheid willen de mensen daar voor veel minder gaan werken . Philips Belgie is in Turnhout hun grootste fabriek helemaal aan het afbouwen . in Juni 150 mensen weg en nu staan er weer 400 banen op de helling . ze hebben wel de led lamp hier ontwikkeld maar de Jappen mogen ze gaan maken . twee nieuwe fabrieken in Japan , terwijl ze hier vorig jaar nog bekend hebben gemaakt dat ze miljarden winst maken . Ik vermoed dat je als minister enkel " lomp " moet zijn om aan een mandaat te komen . Ook gaan ze de werkloosheidsuitkeringen sneller verminderen . de armen worden armer , en de rijken worden rijker , dit is de toekomst . |
|
|
nou net even zitten internetten en als we voor elke motor moeten gaan betalen komt dat voor mij op 4 x 104 euro per jaar = 406 euro belasting
dan is de vraag wat de verzekeringen doen wat oldtimer ,want die bestaan niet meer dan dus wordt het op alle motoren de zelfde kenteken platen monteren of toch een aantal slopen en voor 10 jaar onderdelen op de schap leggen ben benieuwt naar de reacties |
|
|
Dat wordt slopen en onderdelen op de plank. Verkopen kun je ze dan ook niet meer. De waarde gaat hard achteruit zo. Wij hebben nog een Amerikaanse auto die is als we belasting moeten betalen helemaal niet meer te onderhouden. +- 500 euro belasting, APK en wat dacht je van de benzine die er door gaat als je er mee rijd. We hebben net alles gerestaureerd en nu dit. Kloten. Leugenaars dat zijn het. Nu hebben ze de stemmen binnen en doen ze wat ze van begin af aan al wilden doen. Ons het fel over de oren trekken.
|
|
|
bert schreef :
nou net even zitten internetten en als we voor elke motor moeten gaan betalen komt dat voor mij op 4 x 104 euro per jaar = 406 euro belasting dan is de vraag wat de verzekeringen doen wat oldtimer ,want die bestaan niet meer dan dus wordt het op alle motoren de zelfde kenteken platen monteren of toch een aantal slopen en voor 10 jaar onderdelen op de schap leggen ben benieuwt naar de reacties bert 104 euro per jaar per motor is nog relatief weinig als ik vergelijk met Belgie . ik betaal nu 235 euro per jaar. omdat ik nu reeds 30 jaar schadevrij rijd en de verzekering van de gs gecombineerd heb met de autoverzekering geniet ik 60% korting . een beginnend motorrijder 21 tot 26 jaar met een motor +600cc betaald bij ons de eerste jaren 600 tot 800 euro verzekering . |
|
|
ik denk niet dat de oldtimer verzekering geschrapt wordt. Het gaat bij de maatschappij om hoeveel km je per jaar rijd. En dat is niet veel. Ik denk ook niet dat er nu veel gereden gaat worden omdat er wegenbelasting betaald moet worden. Ik betaal per jaar 33 euro. Dat is minder dan een brommer.
Ps er zitten twee dempers op mijn GS. Ik reserveer ze voor Samson en Rutte. In de mond nemen . Ik draai het gas wel open. groetzzz eric |
|
|
Oke, de motorrijtuigenbelasting is een bedrag aan euro's te betalen.
Is er al iets bekend hoe moeilijk het gaat met een motor APK keuren? |
Het ontstaan en verloop van alle ziektes in kaart gebracht in 5 biologische natuurwetten.
www.franshoek.info
|
|
Avond,
Er beginnen wat dingen door elkaar te lopen 1 de APK gaat niet door 2 De oldtimer verzekering blijft zoals we gewend zijn, 6 motoren op 1 polis voor 65 euro per jaar 3 de wegenbelasting voor oldtimers wordt ingevoerd ,voor een 750/1000 cc wegenbelasting plchtige motor betaal je ongeveer 120 euro per jaar. Dus reken maar uit wat het kost als je er 5 hebt staan. 4 Ik begrijp uit het verhaal van Lex dat de verzekering en belasting in Belgie t.o.v. Nederland veel duurder is. 5 Tenslotte worden we weer met z'n allen vreselijk genaaid,de gewone man mag alleen werken en betalen. |
|
|
hier een een adres waar jullie ff op moet reageren . petitie
FEHAC voor meer info. KNAC voor petitie Lex, in den Bels is verzekeren altijd heel duur geweest maar zijn er geen oldtimer verzekeringen bij jullie ? ik betaal voor 8 !!!! motoren op één polis 53 euro per jaar . De andere de VX 800 35 euro en de GSX 1100 . 40 euro |
|
|
Copyright © 2016 gs-ownersclub.tk