Welkom,
Gasten
|
|
vorige week voor weinig een gsx1100F kunnen kopen .
deze was van een gevechtspiloot van het Belgisch leger en deze zat meer in het buitenland dan dat hij thuis was . hierdoor kwam de gsx slechts 2 à drie keer per jaar buiten . op 27 jaar heeft hij er een kleine 30.000 km mee gedaan . het is niet een zeldzame fiets , maar elke gsx 1100F die te koop staat heeft een km stand van tegen de 100.000 tot 140.00 km . soms vind je wel eens 1 die met 60.000 km te koop staat , maar als je dan de km teller bekijkt zie je dat de cijfers niet meer op 1 lijn staan wat meestal aangeeft dat er met de km teller geknoeid is . motor stond een jaartje stil , maar nieuwe benzine erin en een goede batterij en bij de eerste tik gelijk aanslaan en draait als een klokje . ik ga hem gewoon helemaal uiteen gooien en als nieuw opkuisen . vanmorgen stond hij er nog zo bij na een dagje sleutelen kan het kader opgekuist worden . het motortje ook al eens goed gereinigd . |
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
|
|
Lex,
Mooie fiets met weinig km, ga je hem voor jou zelf houden omdat je hem helemaal opknapt. Dat lijkt mij voor de doorverkoop niet nodig. Gr, Frans. |
Het ontstaan en verloop van alle ziektes in kaart gebracht in 5 biologische natuurwetten.
www.franshoek.info
|
|
Frans ,
Het is weer een bezigheid he . We zullen zien hoe de nekklachten volgend jaar zijn , misschien hou ik hem zelf dan wel . Er komt een superbike stuur op ipv die clipons , Ook een rvs uitlaat van een gsxr1100 past er met een kleine aanpassing ook onder . Voor de rest blijft hij origineel . Ik heb ooit zo een gehad en rijd zeer fijn . Veel power en koppel , maar toch ook rustig rijden en fijn bochtenwerk , kan allemaal met deze . Lex |
|
|
Lex,
Zulke motoren met weinig km kom je niet nog een keer tegen. Zou er volgend jaar maar eens goed over nadenken. Als ik niet bedrogen ben (volgens mij niet) heb ik nu en GS650GL 1982 met nog geen 30.000 km. 2010 een plaatje van een bmw r1150rs met 18.000 km gekocht in Gent Begië , heeft nu 54.000 km gelopen. Omdat ik ook klungel met mijn gezondheid denk/dacht ik ook wegens gewicht aan verkoop bmw, maar mijn jongens zeggen pap waarom voor het geld hoef je het niet te doen en je koop nog steeds geen toermotor onder de 200 kg droog. Dus laat maar staan. Al duurt het lang, mijn gezondheid wordt beter, moet het programma uitzitten zoals de Germaanse geneeskunde beschreven heeft. Heb een goede Qure therapeut Peter Rombouds die mij behandeld, hij heeft destijds samen met Günther de Jong de nieuwe behandel methode Toch of Matrix ontwikkelt Dus ik hou hem nog en ik hoop je ergens nog en keer tegen te komen samen op de motor. Gr. Frans. |
Het ontstaan en verloop van alle ziektes in kaart gebracht in 5 biologische natuurwetten.
www.franshoek.info
Laatst bewerkt: 7 jaren 9 maanden geleden door frans.
|
|
Lex , voordat je in jouw enthousiasme het blok gaat openmaken . even een ervaringsdeskundige opmerking . Het pakkingset voor de cilinder en kop is een hele dure aangelegenheid de pakkingen zijn van metaal . Heb bij het overzetten van de GSX1100 g mogen ervaren . .
Ik vind , maar dat is mijn opvatting , een beetje zinloos om zo,n probleemloos blok met zo weinig km uitelkaar te halen . . Maar iedereeen zijn plezier . . |
|
|
Levien ,
Blok gaat helemaal niet open , heeft slechts 30000 km en is nog in topconditie . Enkel kleppen stellen en klaar . Lex |
|
|
|
|
|
Vrienden vraagje, ik lees steeds bij het opknappen motor dat gestraald wordt en gespoten.
Frame in een zink bad dompelen zal niet gaan, maar is eerst thermisch verzinken een manier om het frame te behandelen. Waarom wordt dat niet overwogen bij motoren terwijl het bij auto's de gewoonte is. Wie weet dat. Gr. Frans. |
www.franshoek.info
Laatst bewerkt: 7 jaren 8 maanden geleden door frans.
|
|
Frans ,
Zover ik weet wordn de meeste oltimers gestraald ,gemetaliseerd en desnoods ook in de kleur gemoffeld . Ikzelf heb dit al tig keren laten doen . Nu met deze motor heb ik het niet laten doen omdat het kader zilver van kleur is . De wachttijd om dit te laten doen was me te lang , maanden . Lex |
|
|
Een frame van een topkuip uit elkaar halen is normaal geen probleem , maar als deze voorzien is van een electrisch bediende ruit word het toch al wat anders .
Elk onderdeeltie is weer netjes in de lak . Het moest toch gans uit elkaar omdat het vet dat in de geleidingen zat helemaal verhard was . Vet dat lange tijd stil staat gaat hard worden omdat het oude vet bestaat uit zeep en olie , en dit gaat na jaren terug van elkaar scheiden zodat er enkel de zeep overblijft en dit is dan keihard . Nu alles met het modernere osagol vet gesmeerd en loopt weer soepel |
|
|
Ziet er weer netjes functionerend uit Lex.
|
www.franshoek.info
|
|
vandaag ook eens aan het blok begonnen .
verrassend hoe goed dit blok nog is . toen ik het kleppendeksel eraf haalde keek ik precies in een nieuw blok . normaal zou je van die bruine aanslag zien op het aluminium , maar hier was alles nog als nieuw . het aluminium ziet er nog uit alsof het een nieuw blok is . ook niks geen loopsporen of verkleuringen . gewoon de kleppen stellen en klaar . |
|
|
Je hebt moderne klep stel bouwtjes, is gemakkelijker en volgens mij ook beter dan de klepplaatjes.
Het ronddraaiede gewicht is ook minder. Zelf haat ik die klepplaatjes, die GS(X) 750 E bouwjaar 1982 de 16 klepper mijn eerste Suzuki had ook geen plaatjes meer, die liep ook veel beter is mijn ervaring.. |
www.franshoek.info
Laatst bewerkt: 7 jaren 8 maanden geleden door frans.
|
|
Tja, wat moeten we daar weer op zeggen
Opnieuw een staaltje super perfectionisme door Lex Mooier en beter kan het niet, om jalours op te worden Mooi om te zien, ik geniet van het vakmanschap en de handigheid groet, Teun |
|
|
|
|
Copyright © 2016 gs-ownersclub.tk