Welkom,
Gasten
|
|
|
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
|
dat ziet er leuk uit Eric !
Houdt die tank zich goed met de moderne benzine ? Die van mij is 'gesmolten' met interessant resultaat ![]()
Bijlagen:
|
|
alleen motorrijders weten waarom een hond zijn kop uit het autoraam steekt
Laatst bewerkt: 8 jaren 2 dagen geleden door Rijko.
|
|
Ja ja nostalgie
Heb je de GS al lang? Zie je tijdens de ritten Groet, Teun |
|
|
Geweldig, dat die nog bestaat!
Gewoon uit zijn tijd, opgebouwd als straatracer. Er zijn wat bijzondere onderdelen "geleend" van een 2-takt Suzuki, destijds. Heb je deze motor zelf al zo lang in bezit?? Benieuwd wat je plannen ermee zijn. Want het is, zoals Rijk al aangeeft, NIET mogelijk dat deze tank zomaar weer benzine-dicht is/blijft. Ik vind het prachtig dat je zoiets nog hebt EN nu lid bent van onze club. Dit hadden we nog niet in de club. Wat historisch materiaal, in dit verband: |
Laatst bewerkt: 7 jaren 11 maanden geleden door ariea.
|
|
Deze motor heb ik vanaf maart 1988, toen heb ik hem gekocht voor dfl 75,- omdat hij in het water gelegen had,en daarna 3 jaar buiten gestaan. de motor zat vast en de tank en al het plaatwerk waren doorgeroest dus daarom heb ik hem maar een andere "jas" aangetrokken.
die kuip en tankzitcombinatie waren echter niet bedoeld voor de GS, maar heb het geheel wel passend kunnen krijgen. mogelijkerwijs was deze bedoeld voor een GT750 maar ook dat weet ik niet zeker. De dubbele voorrem is inderdaad van een 2-takt, die heb ik overgezet van een GT750 ik ben niet blij met het verhaal over de tank, maar heb nog geen problemen, maar hij is ook nog maar een paar weken weer in rijdbare conditie nadat hij zo een jaar of 15 a 20 stilgestaan had. maar als ik de tank dan coat met een benzine bestendige 2 componenten lak zou dit probleem volgens mij opgelost zijn, of zijn jullie van andere mening ? hierover graag advies. na aanschaf in 1988 heb ik het blok los weten te krijgen door met hamer en beitel het cilinderblok te verwijderen en de zuigers eruit te slaan. hierna heb ik hem een jaar of tien gebruikt als dagelijks vervoer totdat hij bijna niet meer wilde starten en steeds vanuit zijn 2e tweede versnelling terug in 1 schoot bij een beetje doortrekken, en dus flink over de max toeren heenging. dus dit jaar heb ik het blok geheel uit elkaar gehad en o.a. de versnellingsbak en een paar kromme kleppen vervangen. hij start en schakeld nu goed, maar moet hem nog verder goed afstellen. verder wil ik de kuip en tankzit opnieuw spuiten en er dan weer regelmatig mee gaan rijden. alleen de ruit van de kuip is gesneuveld in de tijd dat hij stilstond en dus ben ik op zoek naar een andere ruit, maar heb geen idee wat het merk is enz. dus ook geen idee of en hoe daar aan te komen is. misschien is er iemand in de club die me daarbij kan helpen. Eric |
|
|
Over de tank als je er coating er in zit zijn er allelei manieren om het te doenbaar volgens mijn werken de gassen door bij de tank dop de boel los en werkt dan verder
Misschien heel erg rigieus maar als ik het weer zou doen zou ik de bodem er uit slijpen aluminium tank inbouwen en de boel weer dicht lassen dan hoef je nooit zorgen te maken Gr bert |
|
|
Bert,
bedankt voor je advies, ik denk dat je gelijk hebt maar dat deze oplossing buiten mijn mogelijkheden valt, ik kan zelf geen aluminium lassen en speciaal een tank laten fabriceren die in mijn bestaande tank past lijkt me vrij kostbaar dus denk dat ik dit project maar even als mislukt moet beschouwen en gewoon weer mijn dingen met de (trap)fiets moet doen. hopelijk kom ik ergens een betaalbare sporttank en zadel tegen wat wel benzinebestendig is. in ieder geval bedankt, zelf had ik dit probleem niet onderkend en zou er gewoon mee zijn gaan rijden met alle gevolgen van dien als jullie me er niet op hadden gewezen. dus voorlopig ben ik er niet bij op meeting e.d. groeten Eric. |
|
|
OK wat ook een leuke oplossing is een oude tank nemen deze blank schuren kapjes en kont je spuiten kun je rijden en toch apart
|
|
|
beste Bert,
Snap ik, maar moet ik tank, kapjes, zadel en kont kopen, want dat heb ik allemaal niet. Ik ga wel zoeken wat er zoal te koop is voor redelijke prijs. maar bedankt voor het meedenken. Eric |
|
Copyright © 2016 gs-ownersclub.tk