Welkom,
Gasten
|
|
Voor mijn GS1000 ben ik op zoek naar een bobine. Heeft iemand die nog liggen of weet iemand waar ik een tweedehands zou kunnen krijgen?
|
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
|
|
heb ik liggen. maar hoezo ?
|
|
|
Hallo Levien,
Na de koprevisie lopen twee cilinders niet mee. de 1 en de 4. De contactpunten en bougies zijn nieuw, mijn bougies van 1 en 4 worden zwart en nat. contactpuntjes hebben de goede afstand en vonken. Mijn reviseur denkt aan een defecte bobine. Heb jij een ander idee? Wat moet je hebben voor die bobines? Gr. Bert |
|
|
controleren van de stekkers is uiteraard gedaan?
schoonmaken van de verschillende stekker aansluitingen is zinvol zet de stekkers van bobine 2/3 eens op de bobine 1/4 en kijk of de bougies dan vonken, wel eerst droog maken!. vonken ze nade schoonmaak beurt nog niet dan is idd de bobine stuk |
|
|
een bobine gaat bijna niet stuk , zeker niet deze van een gs .
waar ze wel niet tegenkunnen is zeer onder spanning staan zonder dat de motor draait , dus gewoon het contact op . dan worden deze zo warm dat ze intern verbranden . je kan dit soms nacheken door het contact op te zetten en kijken of de bewuste bobine warm word of koud blijft . als ze stuk is word er geen spanningsveld opgewekt en blijft deze koud . je kan ook vergelijken met de goede bobine. lex |
|
|
De bougies van 1 en 4 vonken allebei. het vermoeden is dat ze allebei niet krachtig genoeg vonken. Kan ik dat verschil zien=
De stekkers heb ik gecontroleerd. die zitten prima vast. Ik ga schoonmaken en omruiken. en voelen of de bobine warm wordt. Mogelijk heeft Lex gelijk. Even uitproberen . Wordt vervolgd. |
|
|
goed bezig!
|
|
|
Lex heeft heel vaak gelijk en heel veel kennis!!
En hoe is het afgelopen?? |
|
Copyright © 2016 gs-ownersclub.tk